Att omge sig med rätt människor

Hästsporten kan vara en tuff sport att ägna sig åt. Det är inte bara en individ, utan två, som ska prestera på topp, samtidigt. Framgångar slås ned utav motgångar och etsar spår i självförtroendet.
 
Därför är det viktigt att omge sig av människor som tror på en, som stöttar och kommer med konstruktiv kritik. Framför allt är det viktigt att ha en tränare som man litar på och som vill att man ska lyckas. Oavsett vilken nivå man rider på är det viktigt att ha någon att bolla tankar och idéer med, samt att inte behöva vara ensam om alla de svåra beslut som ibland måste fattas.
 
För mig har en bra tränare följande egenskaper:
  • En god nypa humor
  • Förmåga att se varje individ och deras behov
  • Förmåga att förklara på ett begripligt sätt
  • Viljan att få varje elev att lyckas
Jag har säkert glömt några punkter, komplettera gärna med era synpunkter!
 
 
Över det här hindret hade vi aldrig kommit utan min fantastiska hopptränare
som jag red för 2006-2010
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0