Godmorgon!

Jag är som vanligt vaken alldeles för tidigt... Håller på att leta efter passande låtar till hopptävlingen samt bestämma en ärevarvslåt. Det lutar mot We are all the winners, eller min favorit, Stand up.
 
När jag browsade på youtube kikade jag givetvis in på mitt konto också, då hittade jag en film från juni förra året som gjorde mig lite extra glad.
 
Det blev ett ganska långt hoppuppehåll för mig då Gallina fick sin senskada. Jag red en annan häst ett tag (Prisma) som jag hoppade med. Men sedan blev det ett glapp där jag inte hoppade något på ca ett år.
 
En dag var jag i ridhuset och markarbetade med Gallina. Då var det en annan i stallet där nere som red samtidigt som frågade (efter jag var klar med G) om jag inte ville ta några språng på hans häst. Ett sådant erbjudande kunde jag givetvis inte tacka nej till, så jag satt upp och hoppade några språng över ett räcke. Det var jättekul!
 
Lite senare skulle ägaren vara borta någon dag (eller något sådant) och frågade om jag ville låna pållen igen. Det ville jag givetvis och dessutom fick jag med mig syrran som hinderassistent. Filmen nedan är från det tillfället. Som ni hör tjuter jag lite av glädje i början (haha) och man ser att jag är lite ringrostig... Inte minst på sitsen! Men vi hade roligt och med tanke på att jag enbart suttit på hästen i ca 10min innan detta tillfälle så gick det ganska bra =) Pållen är världens snällaste, hoppar bra gör han dessutom (linjen hade dock för långa avstånd ser jag, varför han förmodligen inte hoppar igenom ryggen ordentligt). Det var väldigt trevligt att få låna honom!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0