Måndagen x2

Jag åkte hem tidigt från skolan i måndags och red ut med syrran. Jag hade som vanligt Wio och S hade Linn. Båda hästarna var taggade till tusen och i slutet när vi galopperade genom "sjöhagen" (en av sommarbeteshagarna, ordentligt stor och härlig!) så drog båda pållarna. Sofie hade störst problem eftersom Linn är en envis, stark och rejäl fjording. Lilla Wio är mest bara pigg, hon är väl runt 130cm i mkh kanske så det är en annan sak när hon sticker än när Linn sticker (även om Wio springer snabbast, hehe)!
 
Hur som helst var det en helt underbar ridtur, snön glittrade och solen sken för fullt. När jag sedan kom till stallet skrittade jag ut på Gallina. När jag hoppade upp (barbacka) kändes hon gigantisk!!! Jag har ju inte ridit på henne på över en månad och efter att ha farit runt på lilla Wio blev det minst sagt en tydlig kontrast!
 
Jag vande mig dock fort och det kändes magiskt att få rida på min fina häst igen, även om det nu bara handlade om 10-15min eller så. Hon kändes fin, inte alls som förut. C, min tränare, tycker att Gallina blir bättre för varje gång vi ses. Jag håller tummarna för att jag kan komma igång med ridningen igen snart, vore så kul!
 
Två dåliga mobilbilder från måndagens ridturer<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0