Tummen upp för Whitakertäcket

För ett tag sedan köpte jag ett Whitakertäcke. Det är ett innertäcke i strl 155 (!!!) med 300g foder. Jag var lite tveksam först eftersom jag aldrig haft det märket tidigare, men jag måste säga att jag är supernöjd. Passformen är helt otrolig! Gallina hade litelite bogskav då jag köpte det - men det försvann efter bara en vecka med det nya täcket. Inte en minsta antydan till någon ny skav har jag sett heller. Täcket ligger precis där jag satt det, dag som natt, trots att jag inte har remmarna runt benen kvar utan bara har en längst bak under svansen (annars glömmer jag bara att knäppa upp dem när jag ska ta av täcket, har hänt mer än en gång kan jag säga.. hehe).
 
Nu återstår det bara att se hur det håller sig genom en tvätt. Med tanke på hur materialet känns borde det inte vara några problem.
 
Den enda nackdelen med täcket är att det är gigantiskt. Jag får det över mig istället för över Gallina flera gånger varje vecka trots att jag provat olika tekniker för att få upp det på henne. Men jag kan inte gärna skylla på täckestillverkaren på den punkten. Det hade nog varit lättare om jag var 10cm längre eller något sådant ;) Hehe.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0