behöver.träna.nu

Åh, träningen imorgon ställdes in så nu blir det ingen dressyrträning på typ två veckor för oss!! Känns väldigt trist, vi behöver verkligen träna. Jag bara lääängtar efter att få komma igång ordentligt med Gallina igen. Lära oss piaff!
 
Vi var i alla fall ute och red idag igen. Härligt är bara förnamnet. Gallina var en liten boll av överskottsenergi, lite för pigg för sitt eget bästa (hennes kondition är inge vidare efter att enbart ha skrittats i flera månader).. Men som alltid har Gallina en egen åsikt om vilken gångart som ska gälla, samt tempot i den gångarten och när gångartsbyte skall ske.. Hehe. Med andra ord for hon iväg som om hon hade en eldkvast i svansen och när jag tog en förhållning samlades den energin framåt-uppåt istället. Men det var härligt och roligt ändå, jag vet ju att hon aldrig skulle göra något dumt. Hon är ju världens snällaste.
 
Mina ridbyxor såg inte fina ut efter ritten... Gallina har gått naken i hagen de två senaste dagarna och rullat sig ordentligt. Jag orkar inte krångla med sadel när vi bara ska rida ut så det blev barbacka = gråa+hååååriga byxor!
 
Vill vara med i TH cup igen (dressyrcup i stallet)
Här var vi förra året. Gallina gillade inte staketen... hehe

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0