Fantastiskt rolig träning

Å, vad roligt vi har haft! Man känner verkligen när det är rätt, och min tränare är rätt. Det är svårt att förklara, men hon har det där som så många vill ha, men aldrig kan få. Hon har känsla. Hon vet vad hästarna behöver. Gallina är alltid så nöjd och avslappad efter ett pass för C. Då vet man att det är rätt. Det finns inget tvång, inga hårda tygeltag, ingen ilska.
 
Det kanske låter självklart, men nej, det är inte alla tränare som gör saker och ting för hästens bästa. Ofta handlar ridningen om genvägar och styling. Men det vi ägnar oss åt bygger upp från grunden. Det kanske kan verka tråkigt att behöva gå tillbaka till grunderna, men det är vad som kommer ge dig en hållbar häst. Ibland måste man stanna upp och fråga sig vad man håller på med och om det egentligen är det man tror på. Jag tror på detta!
 
Nu måste jag skriva vidare på min uppsats.. Hej så länge!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0