Impulser

Ofta hakar jag på om en möjlighet öppnar sig, även om det är i sista sekund. Under den tid då Gallina var stående pga senskadan tränade jag ett litet sto i hoppning åt ägaren. Hon hade även en fullblodsvalack som ett halvår/år eller så tidigare hade gått löp på galoppen. När hon tog hem honom var tanken att jag skulle börja hoppa med honom lite.
 
Det var en väldigt snäll liten häst, men han hade lite problem med galoppfattningarna och framåtbjudningen. Vi kom dock ganska bra överrens på vårt första ridpass tillsammans. Därför bestämde jag mig (med ägarens tillåtelse givetvis) för att haka på på dressyrtävlingen som skulle vara i stallet några dagar senare.
 
Adde, som bara var fyra år och skolriden i ett halvår, var duktig och orädd på "tävlingen". Men det var dock inte det lättaste att styra runt honom innanför staketen, han var lite överallt. Trots det skrapade vi ihop ca 50% i LC:1, vilket jag efter omständigheterna tycker är ganska bra.
 
Här har ni oss =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0