Söndag, måndag och idag!

Hm.. Fullt upp är bara förnamnet! Jag är helt slut efter helgen och denna alldeles för långa skoldag! Gick från 8 till 17... Var i stallet efteråt o red ett kort pass. Gallina kändes inte helt fräch =/ Imorgon blir det markjobb och på torsdag och eventuellt fredag blir det vila (tandläkaren på tors).
 
I söndags var Gallina pigg med snudd på explosiv. Det var fantastiskt väder så jag tänkte att det skulle vara en utmärkt dag att rida dressyr på stubben. Det tyckte inte Gallina. Hon var stark och ovillig att hålla ett lugnt tempo. Helt omöjligt att försöka rida dressyr... så vi galopperade! Fort gick det dessutom. Härligt som bara den, hade dock varit skönt att ha lite kortare stoppsträcka bara.
 
Igår tänkte jag att "i måndags galopperade vi ju hur mycket som helst så nu måste hon vara lite lugnare" och så skrittade vi iväg till åkern igen. Men nej, Gallina var inte mindre pigg. Vi gick in i ridhuset och trimmade i 45 min eller så. Hon kändes fin efter lite jobb, hon ville (trots ingång i ridhus) tuffa på framåt efter eget huvud..
 
Det är härligt att hon är så pigg!! Nu hoppas jag bara att hon inte slagit i framhoven i något, som kan ha påverkat pålagringen.. Eller något annat krux. Håller tummarna!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0